În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 28 mai 2021 – Compania Naţională Poşta Română a depus în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) procedura de consultare publică pentru achiziţia asistenţei tehnice necesare transformării digitale a fluxurilor operaţionale şi administrative ale Poştei Române.
Procedura internaţională este adresată tuturor companiilor din industriile de tehnologie şi alte domenii relevante, cu scopul identificării celor mai bune soluţii pentru transformarea digitală a fluxurilor operaţionale şi administrative ale Poştei Române, care să asigure clienţilor şi beneficiarilor o administrare facilă şi eficientă în sistem digital.
În conformitate cu prevederile Legii 99/2016, procedura se va desfăşura după următorul calendar:
28 mai – 11 iunie 2021 – înscrierea tuturor companiilor naţionale şi internaţionale care oferă servicii de asistenţă tehnică, cu expertiză şi experienţă în domeniul specific serviciilor poştale, prin depunerea Declaraţiilor de Intenţie la adresa de e-mail licitatii@posta-romana.ro;
14 iunie 2021, ora 12.00 – conferinţă online privind transformarea digitală a Companiei Naţionale Poşta Română S.A., prin accesarea link-ului https://cnpr.webex.com/meet/conferintacnpr1 ;
28 iunie – 9 iulie 2021 – dezbateri individuale online cu reprezentanţii companiilor înscrise în procedură;
21 iulie - publicarea raportului final de consultare publică.
După finalizarea consultării publice, Poşta Română va realiza procedurile de achiziţie publică în baza caietelor de sarcini revizuite prin consultare, în vederea selecţionării celor mai bune oferte tehnico-economice.
Pe de o parte, procedura de consultare publică are scopul de a cunoaşte şi analiza cerinţele şi capacitatea pieţei de furnizare de servicii de asistenţă tehnică (consultanţi cu expertiză şi experienţă în domeniul specific serviciilor poştale - logistică poştală, servicii financiare etc.), atât ca perspectivă asupra pieţei româneşti, cât şi din experienţa internaţională (ţări avansate în domeniul digitalizării). Pe de altă parte, scopul consultării publice este de a formula elementele necesare unui caiet de sarcini, perfect adaptat acestui tip de asistenţă tehnică, din care să rezulte în mod transparent şi competitiv cele mai bune oferte.
Compania Naţională Poşta Română a contractat din piaţa bancară comercială, de la EximBank, o finanţare în valoare de 200 de milioane lei, care asigură societăţii fondurile necesare demarării unuia dintre cele mai ample programe de investiţii în modernizare şi digitalizare din ultimii 40 de ani. Din acest credit a fost alocată, pentru moment, prin PMAI, o sumă de 89,101,953.7 milioane lei pentru implementarea celor trei componente de digitalizare (Implementare sistem informatic integrat, Sistem informatic de gestiune (ERP), inclusiv DMS, echipamente și comunicații).
Poşta Română, în calitate de autoritate contractantă, pune la dispoziţia publicului toate informaţiile referitoare la aplicarea procedurii de atribuire şi asigură, astfel, condiţiile pentru concurenţă reală, indiferent de naţionalitatea operatorilor economici. În vederea unei comunicări transparente şi eficiente cu toţi operatorii economici interesaţi, compania va aloca o secţiune specială, dedicată acestei proceduri, pe site-ul www.posta-romana.ro.
„După un an şi şase luni de când echipa pe care o coordonez a început definirea şi implementarea proceselor de reformă structurală a Poştei Române, stabilizarea financiară a acesteia ca o companie constant profitabilă, fără datorii şi cu un buget echilibrat între consum şi dezvoltare, prin începerea proceselor de îmbunătăţire a condiţiilor de muncă pentru cei peste 25.058 de angajaţi şi prin lansarea în consultare publică a transformării digitale a Poştei Române, se pun bazele celui mai amplu proces de modernizare şi aducere a companiei la realităţile şi viitorului pieţei. Odată cu transformarea digitală a proceselor de business, de corespondenţă, curierat, servicii financiare, etc., Poşta Română va putea să îşi întărească şi consolideze poziţia în piaţă, dar şi să participe activ, ca în întreaga sa istorie, la vaste transformări sociale, aşa cum au fost iniţiate cele de incluziune financiară şi alfabetizare digitală a populaţiei României din zona rurală şi mic urbană, la care, ca vehicul, Poşta Română s-a angajat deplin prin această transformare a ei însăşi”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Invităm toţi operatorii specializaţi din piaţă, care pot oferi asistenţa tehnică necesară transformării digitale a fluxurilor operaţionale şi administrative ale Poştei Române, să se înscrie la procedura de consultare publică.
Procedura de consultare internaţională se va realiza prin intermediul platformei SEAP, numărul anunţului fiind MC1015236. Declaraţiile de Intenţie se depun la adresa de e-mail licitatii@posta-romana.ro.
Compartiment Comunicare