În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Către: Redacţia dcnews.ro
În atenţia domnului Bogdan Chirieac, Senior Editor
Noua conducere interimară a Companiei Naţionale Poşta Română cere scuze tuturor clienţilor pentru neplăcerile create, semnalate în articolele publicate de site-ul dumneavoastră. În acelaşi timp, conducerea interimară a companiei îi asigură pe clienţi că este hotărâtă să facă paşii necesari pentru ca instituţia să ofere servicii mai bune clienţilor şi să recâştige încrederea pe piaţă.
Deja primele măsuri au fost luate. În mai puţin de o săptămână, numărul coletelor întârziate, aflate în Centrul Regional de Tranzit Bucureşti, s-a redus de la 80.000 la aproximativ 15.000, incluzând şi trimiterile recente. Multe dintre acestea se aflau în centrul de tranzit chiar şi de 3-4 luni.
Directorul general interimar, Elena Petraşcu a mers la Centrul Regional de Tranzit şi la Birou de Schimb International (BSI) din Capitală, unde a decis suplimentarea numărului de angajaţi care sortează trimiterile şi introduc datele în sistemul informatic, asigurând două schimburi de lucru, a purtat discuţii constructive cu reprezentanţii vamali, stabilind împreună o modalitate de lucru care a eficientizat activitatea şi a organizat activitatea din oficiile poştale de distribuire a trimiterilor, în urma discuţiilor purtate cu diriginţii de oficii poştale. Setul de măsuri luate au vizat activitatea tuturor centrelor de prelucrare din ţară.
Totodată, pentru eliminarea posibilelor pierderi ale trimiterilor poştale, au fost demarate procedurile de achiziţionare a unor maşini de înfoliat care vor asigura o minimă securitate a trimiterilor poştale pe traseul către expeditor cât şi alte dotări minime strict necesare care să eficientizeze întreg procesul tehnologic, conducând la timp redus de prelucrare şi creşterea calităţii serviciilor oferite.
Astfel de măsuri sunt în curs de aplicare la toate centrele regionale de tranzit din ţară.
Recent, directorul general interimar a solicitat tuturor diriginţilor de oficii poştale să intervină de fiecare dată când funcţionarii de la ghişee sunt foarte ocupaţi sau neatenţi la clienţi iar directorilor oficiilor judeţene de poştă implicare şi soluţii ale problemelor semnalate de clienţi. Aceste solicitări au fost făcute la întâlnirea de duminică, 15.10.2017, pe care directorul general interimar, Elena Petraşcu, împreună cu ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Lucian Şova, au avut-o la Cluj-Napoca cu reprezentanţii angajaţilor din şase judeţe din nord-vestul ţării, urmând ca acelaşi mesaj să fie transmis la intâlnirile din această săptămână cu reprezentanţii celorlalte judeţe din ţară.
Deşi au fost făcuti paşi mici, conducerea Poştei Române este hotărâtă să acţioneze într-un ritm rapid pentru ca schimbările să fie vizibile, într-un timp relativ scurt, în rândul beneficiarilor de servicii poştale ai companiei.
Compartiment Comunicare
Poşta Română