În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 19 octombrie 2017 - Conducerea interimară a Companiei Naţionale Poşta Română a decis crearea unui grup de lucru, format din angajaţi ai instituţiei din toată ţara, care va stabili liniile directoare pentru înfiinţarea centrelor regionale de profit. Reorganizarea instituţiei este una dintre măsurile principale ale Planului Strategic de consolidare a companiei, aprobat de Guvern, la sfârşitul lunii septembrie.
Decizia a fost anunţată de directorul general interimar, Elena Petraşcu la o nouă întâlnire cu reprezentanţii angajaţilor din 11 judeţe, la care a participat şi ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Lucian Şova. Şedinţa de lucru a avut loc astăzi, la Piteşti.
Conducerea Poştei Române le-a cerut tuturor salariaţilor să aibă iniţiativă şi să participe la punerea în aplicare a acestui proiect. Elena Petraşcu a insistat, din nou, că implicarea angajaţilor este esenţială:
“Ştiu că sunt diriginţi de oficii poştale care îşi îndeplinesc atribuţiie, dar acum mă adresez acelor diriginţi care stau în birou, când ar trebui să iasă să îndrume clienţii atunci când sunt cozi. Vă spun că regulile s-au schimbat, acum este momentul să vă comportaţi ca adevăraţi directori, ca adevăraţi diriginţi de oficii poştale”, a declarat Elena Petraşcu, Directorul General al companiei.
Ministrul Lucian Şova a declarat că se urmăreşte o flexibilizare a activităţii companiei, un management regional adaptat fiecăreia dintre zonele geografice şi care să funcţioneze pe criterii de competitivitate şi de profitabilitate. Astfel, va exista şi un sistem de salarizare şi de bonusuri corespunzătoare pentru toţi angajaţii.
Directorul general interimar a prezentat şi măsurile luate în cele două săptămâni de când a preluat conducerea companiei. Una dintre acestea este lichidarea stocurilor cu trimiteri extracomunitare. Astfel, la Centrul Regional de Tranzit din Capitală, în doar cîteva zile, numărul coletelor restante s-a redus de la 80.000 la mai puţin de 15.000. Aplicarea acestor măsuri va continua, astfel încât Poşta Română să fie pregătită pentru fluxul crescut de trimiteri din perioada Black Friday şi a sărbătorilor de iarnă.
Conducerea interimară a companiei a aprobat şi introducerea unor noi aplicaţii informatice care vor permite funcţionarilor de la ghişee să scrie mai puţin în registre şi din ce în ce mai mult pe calculator. Acestea facilitează munca oficianţilor şi, în acelaşi timp, reduc timpul de aşteptare pentru clienţi. Aplicaţiile vor fi funcţionale în toate subunităţile poştale informatizate, începând cu 1 noiembrie.
Totodată, Elena Petraşcu a anunţat că, la începutul săptămânii viitoare, vor începe procedurile pentru cumpărarea unor cititoare de cod de bare, precum şi a altor echipamente strict necesare în scopul eficientizării întregului proces tehnologic, pentru a reduce timpii de prelucrare şi pentru creşterea calităţii serviciilor.
La întâlnirea de la Piteşti au participat angajaţi din toate structurile de personal ale Poştei Române din judeţele: Argeş, Dolj, Olt, Vâlcea, Sibiu, Tulcea, Braşov, Prahova, Mehedinţi, Gorj şi Alba.