În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Referitor la materialul “Sărăcia creditată a poştaşilor”, apărut pe site-ul „Puterea”, la 25.02.2019, sub semnătura domnului Ion Teleanu, Poşta Română face următoarele precizări:
Autorul articolului aduce companiei acuzaţii nefondate prin expresii de genul “Poşta Română se chinuie să supravieţuiască”, „dezastrul în care se zbate compania”, „a ajuns să supravieţuiască de la un credit la altul”, creionând operatorului naţional de servicii poştale o imagine neconformă cu realitatea, prin care induce în eroare opinia publică, exagerând şi aducând prejudicii prin descurajarea partenerilor comerciali ai companiei.
Referitor la creditele necesare pentru finanţarea activităţii curente a Poştei Române, precizăm că, în logica bunei desfăşurări a activităţii economice a oricărei companii, se înscrie şi utilizarea acestui tip de instrumente financiare. De altfel, în ultimii ani, Poşta Română a apelat cu succes la astfel de surse financiare menite să asigure, în condiţii optime, cash flow-ul companiei. Este vorba de împrumuturi pe care compania le-a returnat integral, la termenele asumate. Închiderea liniilor de finanţare anterioare demonstrează că, din perspectiva disciplinei de plată, Poşta Română este solvabilă pentru orice bancă. Acest lucru ajută la contractarea a noi linii de creditare, lucru ce ţine de o normalitate necondiţionată într-o economie de piaţă, în care elementul de încredere primează în rândul creditorilor şi pe care apariţii publicistice bazate pe păreri nedocumentate temeinic pot construi imagini false care denigrează imaginea companiei.
În prezent, o companie de dimensiunile Poştei Române se bucură cu succes de o bonitate pozitivă pe piaţa financiar-bancară pentru finanţarea activităţii curente, iar împrumuturile efectuate nu înseamnă că „ne chinuim să supravieţuim”, sau că „Poşta Română se zbate în dezastru”, ci înseamnă şi investiţii, întrucât compania ţinteşte, în primul rând, să asigure toate condiţiile necesare pentru funcţionarea şi dezvoltarea ei. Parteneriatele bancare vin în întâmpinarea obiectivelor propuse de companie, creşterea veniturilor, dezvoltare şi diversificarea serviciilor.
În ceea ce priveşte faptul că Poşta Română a contractat credite garantate cu ipoteci imobiliare, vă aducem la cunoştinţă că creditele bancare se acordă cu garanţii mobiliare şi/sau imobiliare, în conformitate cu practicile de pe piaţa bancară. Poşta Română şi-a achitat, întotdeauna, ratele la creditele bancare şi nu a existat niciun risc ca o societate bancară să valorifice garanţiile constituite la acordarea creditului.
Referitor la acuzaţia că „Matei Brătianu ar fi primit un cadou aparte din partea directorului general Alexandru Petrescu: un contract de muncă pe durată nedeterminată la Poşta Română”, insinuări pe care le-aţi făcut şi în articolul redactat la 26 februarie 2018 şi la care aţi primit un drept la replică din partea companiei, vă transmitem ceea ce v-am precizat şi la vremea respectivă: „Afirmaţia este total eronată. Contractul individual de muncă încheiat între salariatul Matei Radu Bratianu şi Poşta Română a fost suspendat, începând cu august 2015, astfel că, pe toată durata exercitării funcţiei de preşedinte al Sindicatului Lucrătorilor Poştali din România, acesta nu încasează niciun fel de remuneraţie din partea companiei.” Astfel, Matei Brătianu NU are contract de muncă pe perioadă nedeterminată la Poşta Română!
În ceea ce priveşte afirmaţia acestuia, de la începutul anului 2017, referitoare la nemulţumirile salariale, menţionăm că, începând cu 1 noiembrie 2018, managementul companiei a făcut posibilă majorarea salariilor a 13.261 de angajaţi, 89% dintre ei reprezentând personal operaţional. De asemenea, în cursul trimestrului II al acestui an, se va stabili, prin protocol încheiat cu partenerul social, modalitatea de majorare a salariilor celor 10.000 de angajaţi care sunt deja la clasa maximă de salarizare, printr-un spor de loialitate pentru vechime neîntreruptă în sistemul poştal.
Precizăm, aşa cum am făcut-o în repetate rânduri, că Poşta Română, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public. Conform procedurilor interne ale companiei, şi ca orice companie de dimensiunea Poştei Române, comunicarea cu reprezentaţii mass-media se face doar prin intermediul Compartimentului Comunicare, ale cărui date de contact se găsesc cu uşurinţă pe site-ul oficial. Îndemnăm, pe această cale, jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale.
Ca urmare a situaţiei create, solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.
Compartiment Comunicare