Comunicate de presa > Drept la replică către publicaţia Economica.net

 

Referitor la materialul Tragi-comic: Poşta Română a cumpărat carburanţi la cel mai mare preţ, dar la licitaţie, publicat pe site-ul dumneavoastră la 13.03.2019, Poşta Română face următoarele precizări:

Încă din titlul articolului, autorul insinuează că Poşta Română ar fi favorizat un participant la licitaţia pentru achiiţionarea de carburanţi. Pentru o corectă informare, precizăm că această licitaţie s-a aflat sub control ANAP (Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice), de la început, până la finalizarea ei. Toată documentaţia a fost trimisă la această autoritate, înainte ca procedura să fi fost demarată. ANAP a respins documentaţia, pe motiv că pentru orice licitaţie care depăşeşte suma de 1.994.386 lei, criteriul principal de atribuite nu mai este cel mai mic preţ, ci cel mai bun raport calitate-preţ, conform documentului primit şi intitulat „Instrucţiuni pentru ofertanţi. Atribuirea contractelor de carburanţi auto pe bază de carduri”. Acest raport calitate-preţ are o componentă financiară de 90% şi o componentă calitativă, care reprezintă 10% din formula de calcul finală pentru câştigarea licitaţiei. Pentru componenta calitativă, compania a solicitat celor înscrişi la licitaţie dovada respectării Directivei 98/70/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, privind calitatea benzinei şi motorinei, în concluzie să transmită intensitatea gazelor cu efect de seră din carburanţii ce urmează să fie furnizaţi prin contract. Dintre cele trei companii înscrise la această licitaţie, singurii care au depus documente pentru componenta calitativă au fost OMV Petrom.

Compania Naţională Poşta Română a îndeplinit, astfel, toate condiţiile impuse de ANAP, autoritate care a controlat această licitaţie pe tot parcursul ei. Ţinem să menţionăm, încă o dată, că nu facem parti pris-uri aşa cum este insinuat în articol şi dacă ni s-ar fi solicitat un punct de vedere oficial, autorul articolului menţionat, care nu îşi asumă prin semnătură materialul, ar fi primit toate informaţiile necesare redactării unui articol real şi corect cu opiniile tuturor părţilor implicate, aşa cum cere deontologia profesională.

Precizăm, aşa cum am făcut-o în repetate rânduri, că Poşta Română, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public. Conform procedurilor interne ale companiei, şi ca orice companie de dimensiunea Poştei Române, comunicarea cu reprezentaţii mass-media se face doar prin intermediul Compartimentului Comunicare, ale cărui date de contact se găsesc cu uşurinţă pe site-ul oficial. Îndemnăm, pe această cale, jurnaliştii să dea dovadă de responsabilitate şi obiectivitate atunci când relatează despre operatorul naţional de servicii poştale.

Ca urmare a situaţiei create, solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.

 

Ulterior, publicatia online Economica.net a publicat dreptul la replica pe următoarea pagină ''Ce spune Poşta Româna în legătură cu achiziţia de carburanţi ''

 

Compartiment Comunicare


 

  

 

 

Essential SSL