În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Reprezentanţii PostEurop au transmis o informare către toate statele partenere, prin care atrag atenţia asupra importanţei operatorilor poştali europeni şi a rolurilor esenţiale pe care aceştia le au în timpul pandemiei COVID-19.
Starea de urgenţă a dus la perturbări majore ale vieţii de zi cu zi, dar şi a economiei europene, pentru o perioadă nedeterminată. Operatorii poştali europeni înţeleg provocările globale pe care le prezintă pandemia şi sunt, în acelaşi timp, afectaţi de măsurile în vigoare în scopul stăvilirii răspândirii virusului. Sănătatea şi starea de bine a lucrătorilor poştali, a familiilor lor, a clienţilor şi a întregii societăţi rămân o prioritate. Însă, în acelaşi timp, cetăţenii continuă să se bazeze pe poştă pentru livrări. Astfel, operatorii poştali sunt hotărâţi să-şi îndeplinească obligaţiile referitoare la furnizarea serviciului universal şi să ofere, în orice moment, servicii de cea mai înaltă calitate posibilă. Pe această cale, industria poştală îndeamnă autorităţile, în această perioadă, să ajute operatorii poştali să menţină această infrastructură critică pentru toţi cetăţenii şi să garanteze libertatea de tranzit pentru transportul tuturor trimiterilor poştale la nivel european.
Membrii PostEurop sunt un factor esenţial pentru economia europeană. În aceste vremuri tulburi, operatorii poştali reprezintă legătura fizică dintre diferite regiuni, consumatori şi producători, instituţii şi cetăţeni. Actuala pandemie COVID-19 a condus la evenimente fără precedent şi pe o perioadă nedeterminată. Multe ţări au intrat în blocare parţială sau completă, restricţiile sau închiderile de frontieră sunt puse în aplicare într-un efort global de a combate pandemia. Drept urmare, disfuncţionalităţile reţelelor de transporturi produc întârzieri ale livrărillor poştale în interiorul şi în afara UE. Cu toate acestea, operatorii poştali îşi adaptează constant operaţiunile pentru a asigura continuitatea serviciilor lor.
Fiind cei mai mari angajatori din majoritatea ţărilor europene, sănătatea şi bunăstarea celor aproape 2 milioane de angajaţi, a familiilor acestora, a clienţilor şi a societăţii, în general, sunt de cea mai mare importanţă. Cetăţenii, inclusiv cei mai vulnerabili şi cei care locuiesc în zone îndepărtate, continuă să se bazeze pe livrările poştale pentru a rămâne informaţi şi conectaţi fizic în timpul izolării. Cărţile poştale şi scrisorile pot oferi confort în aceste momente dificile.
Operatorii poştali europeni sunt hotărâţi să îşi îndeplinească obligaţia de furnizare a serviciului universal şi să ofere cel mai înalt nivel posibil de calitate a serviciilor în aceste perioade dificile. Operatorii poştali continuă să gestioneze şi să adapteze cea mai mare reţea de oficii poştale, colectare, sortare, transport şi livrare din Europa, pentru a răspunde nevoilor persoanelor fizice, companiilor şi tuturor utilizatorilor poştali. Ca atare, reprezentăm o infrastructură critică pentru ţările europene.
Operatorii poştali formează o reţea globală, parte a Uniunii Poştale Universale (agenţie specializată a ONU), şi ne bazăm pe o interconectare constantă şi neîntreruptă între ţări, atât în Europa, cât şi în întreaga lume. În timp ce înţelegem necesitatea combaterii pandemiei, atragem atenţia factorilor de decizie de a sprijini operatorii poştali prin toate mijloacele posibile. Acestea se referă, în special, la necesitatea de a garanta libertatea de tranzit pentru trimiterile poştale (corespondenţă, trimiteri de comerţ electronic, colete, trimiteri express), prin orice mijloace de transport, dar în special asigurarea conexiunilor de transport rutier. Acest lucru va permite operatorilor poştali să continue să servească societatea în Europa întreagă în cel mai eficient mod şi să contribuie la protecţia sănătăţii colegilor noştri şi a tuturor cetăţenilor.
„O situaţie de criză dezvăluie adesea adevăratul caracter al societăţii. Aceasta se aplică şi industriei poştale. Cetăţenii, inclusiv angajaţii noştri şi familiile lor, se bazează pe o reţea poştală extinsă şi eficientă pentru trimiterea şi primirea de trimiteri poştale. Le oferă linişte sufletească şi le permite să-şi continue viaţa într-un efort global de a lupta împotriva unui inamic invizibil. Prin urmare, solicităm mai mult ca oricând Uniunii Europene, organizaţiilor internaţionale şi autorităţilor naţionale să coopereze cu operatorii poştali pentru a ne ajuta în demersul de sprijinire a cetăţenilor şi economiei”, afirmă Jean-Paul Forceville, preşedintele PostEurop.
PostEurop reprezintă 52 de operatori poştali din 49 de ţări şi teritorii din Europa şi gestionează 60 de miliarde de trimiteri poştale în fiecare an. Industria angajează 2 milioane de oameni, gestionează 258 de milioane de puncte de livrare şi reprezintă 1% din PIB.