În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 15 aprilie 2020 – Consiliul de Administrație al Poștei Române a votat, astăzi, aplicarea măsurii de șomaj tehnic, pe o perioadă de 4 zile, pentru toți angajații companiei. Această măsură vine în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19.
Și Compania Națională Poșta Română este afectată din punct de vedere economic, constatându-se o diminuare semnificativă a veniturilor ca urmare a măsurilor de distanțare socială impuse de autorități, care au dus la un trafic redus în unitățile poștale, dar și a suspendării traficului poștal internațional pe majoritatea destinațiilor.
Însă, pentru a putea proteja angajații, salariile, locurile de muncă și dezvoltarea viitoare, compania a analizat mai multe variante pentru a lua cele mai bune măsuri de a depăși cu bine această perioadă dificilă.
„Personal, am refuzat din start orice variantă care presupune implementarea zilelor libere nelucrătoare, care ar fi dus la o scădere de cel puţin 20% a veniturilor angajaţilor, în paralel cu o economie pentru companie de 20%. Am refuzat şi orice variantă de disponibilizare a personalului operativ şi am refuzat suspendarea contractelor de muncă pe perioadă nedeterminată. Astfel, am analizat toate variantele pe care le avem la dispoziţie, iar implementarea unui şomaj tehnic blând, cu efecte negative minime asupra oamenilor, este alegerea cea mai potrivită pentru angajaţi şi pentru companie”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
S-a ales, astfel, pentru luna aprilie, soluția unui șomaj tehnic de 4 zile pentru toți angajații Poștei Române, în două tranșe, astfel: în perioada de după Paște, pentru jumătate din personal (21 - 24 aprilie), iar cealaltă jumătate dintre angajați, înainte de 1 mai (27 - 30 aprilie).
Prin aplicarea acestei măsuri, impactul asupra salariului net al unui poștaș este de aproximativ 130 lei (ex. 129 lei pentru clasa 13 de muncă, 135 lei pentru clasa 15, 237 lei pentru clasa 33). Procentual, scăderea veniturilor unui angajat ca urmare a unui repaus care reprezintă 20% din totalul zilelor lucrătoare (4 din 20 de zile lucrătoare ale lunii aprilie) este, în medie, de 7.5% din salariu. În acest mod, compania ar putea acoperi pierderea financiară previzionată pentru luna aprilie.
Totodată, în felul acesta compania acordă angajaților 10 zile de repaus după o perioadă foarte încărcată, mai ales pentru oamenii din teren care au dat dovadă de dedicare deplină, făcând parte din personalul din linia întâi în perioada pandemiei.
De asemenea, pentru că se apropie Sărbătorile Pascale, compania a făcut eforturi pentru a putea veni în sprijinul angajaților cu o primă de Paște în valoare de 150 de lei, care să compenseze, pentru cei cu venituri mici, diminuarea salariului din această lună.
Asigurăm salariații că depunem toate eforturile pentru a găsi modalități de a nu fi nevoiți să aplicăm lunar această măsură pentru stabilitatea economică a companiei.
Totodată, asigurăm toți clienții companiei că măsurile luate nu vor afecta distribuirea trimiterilor și a prestațiilor sociale care se va desfășura, în continuare, conform graficului stabilit cu instituțiile statului. Poșta Română depune toate eforturile pentru a-și continua activitatea economică în beneficiul clienților.