În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 8 octombrie 2020 – Compania Naţională Poşta Română a încheiat cu EximBank - în urma unei proceduri competitive la care au participat mai multe bănci - un acord de finanţare în valoare de 200 de milioane lei, care asigură societăţii fondurile necesare demarării unuia dintre cele mai ample programe de investiţii în modernizare şi digitalizare din ultimii 40 de ani. Ceremonia semnării acordului de finanţare de către Horia Grigorescu, Director General al CNPR, şi Traian Halalai, Preşedinte Executiv al EximBank, a avut loc în prezenţa ministrului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
Programul investiţional al companiei vizează consolidarea şi menţinerea poziţiei de lider de piaţă în sectorul poştal românesc şi are la bază recomandările companiei de servicii profesionale Deloitte potrivit cărora, pentru atingerea ţintelor de business, sunt necesare investiţii atât în infrastructura poştală, digitalizarea şi modernizarea acesteia, cât şi în sectorul de resurse umană.
Creditul acordat de EximBank pe o perioadă de 12 ani va fi utilizat cu precădere pentru:
• automatizarea proceselor logistice prin înfiinţarea noilor centre de tranzit/sortare de la Bucureşti Nord şi Cluj – în valoare de 68 milioane lei;
• crearea şi implementarea unei arhitecturi de sistem de management digital integrat (hardware şi software), necesară asigurării fluxurilor informaţionale (ERP şi a modulelor acestuia) – în valoare de 128,3 milioane lei;
• reabilitarea clădirilor monumente istorice din Timişoara, Piatra Neamţ, Oradea şi Cluj, aflate în patrimoniul Poştei Române, şi valorificarea acestora atât din punct de vedere comercial, cât şi cultural şi istoric – în valoare de 54,5 milioane lei.
”Prin încheierea acestui acord de finanţare cu EximBank am deschis o primă pagină din istoria pe care o vom scrie în ceea ce priveşte dezvoltarea serviciilor Poştei Române. Începem, astfel, o etapă fără precedent - un amplu proces de modernizare, pe care Poşta Română nu l-a mai avut din perioada interbelică, prin care vom aduce compania la standardele internaţionale în domeniul serviciilor poştale. Suntem în discuţii atât cu Banca Mondială şi Comisia Europeană, cât şi cu Ministerul Fondurilor Europene, pentru a obţine finanţări ce vor continua investiţiile începute cu creditul de la EximBank, astfel încât, pe termen lung, Poşta Română să devină un competitor de referinţă pe piaţa de profil”, a spus Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Oficialul companiei a adăugat că Poşta Română beneficiază de unele dintre cele mai bune condiţii de creditare de pe piaţa bancară.
”Competitivitatea ofertei EximBank transformă parteneriatul pe care îl avem cu Poşta Română într-o tradiţie, iar acest lucru înseamnă că avem abilitatea de a face faţă provocărilor, de a manifesta deschidere faţă de noi abordări şi de a ne adapta la nevoile partenerilor noştri. Sunt calităţi care ne permit să continuăm şi să extindem colaborări cu companii cu planuri ambiţioase de dezvoltare, cum este şi Poşta Română, cărora le putem asigura resursele financiare necesare pentru implementarea cu succes a unor proiecte de investiţii”, a spus Traian Halalai, Preşedintele Executiv al EximBank.
Pentru realizarea investiţiilor menţionate, Compania Naţională Poşta Română a demarat studiul de fezabilitate pentru centrul de tranzit Bucureşti Nord, estimat a fi finalizat până la sfârşitul acestui an, în timp ce pentru centrul de tranzit/sortare Cluj a fost începută procedura de dialog competitiv pentru achiziţia echipamentelor, iar pentru investiţiile în sistemul informatic de gestiune este în curs de pregătire procedura de achiziţie pentru realizarea arhitecturii de sistem. În ceea ce priveşte reabilitarea clădirilor, au fost deja eliberate autorizaţiile de construcţie pentru cele de la Timişoara şi Oradea, urmând a fi demarate, în scurt timp, procedurile de achiziţie a serviciilor de reabilitare, la Cluj au fost depuse documentele pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, iar la Piatra Neamţ este în pregătire procedura de autorizare.
Despre Compania Naţională Poşta Română
Poşta Română este o companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică. Ea funcţionează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează. Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, în proporţie de 93,52%, şi de Fondul Proprietatea, în proporţie de 6,48%.
Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, fiind cel mai mare angajator - peste 24.000 de angajaţi, cu 5.500 de oficii poştale/ghişee/agenţii poştale, iar peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile sale şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.
În luna august a.c., Compania Naţională Poşta Română a achitat integral toate datoriile istorice către ANAF, în valoare de 135 milioane lei, reuşind, astfel, să ridice sechestrul pus pe bunurile imobile, ce au constituit garanţie.
Pentru detalii: www.posta-romana.ro
Despre EximBank
EximBank este o instituţie specializată ce se implică activ în susţinerea şi promovarea mediului de afaceri românesc. Instrumentele sale financiare sunt dedicate exclusiv segmentului corporate şi pot fi accesate în condiţii avantajoase de orice tip de societate comercială, fie că este IMM sau companie mare, derulează tranzacţii internaţionale, ori se adresează pieţei interne. Companiile au la dispoziţie şi un portofoliu competitiv de produse de trezorerie, cash management, trade finance şi factoring, ce întregesc oferta de finanţare şi garantare.
Totodată, pentru că acţionează ca agent al statului pe piaţa de garanţii şi asigurări, EximBank este unul dintre canalele prin care fondurile publice, puse la dispoziţie de statul român, se infuzează în economie.
Pentru detalii: www.eximbank.ro