În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 16 octombrie 2020 – Compania Naţională Poşta Română poate livra trimiterile poştale, din anumite clase de servicii, la sediul sau domiciliul clienţilor, în orice localitate de pe teritoriul României.
Pentru a onora cerinţele clienţilor, manifestate prin creşterea exponenţială a comenzilor online şi a trimiterilor internaţionale import, Poşta Română a dezvoltat o nouă reţea de transport care să asigure livrarea mecanizată, având suport logistic dedicat, în fiecare localitate de pe teritoriul României. Aceasta este proiectată pe un număr de 167 de subunităţi poştale (157 în mediul urban şi 10 în mediul rural), care au fost dotate cu suportul logistic şi uman necesar - autovehicule, infrastructură IT, de comunicaţii şi agenţi curieri.
Astfel, clienţii Poştei Române au asigurată acum livrarea la domiciliu pentru următoarele categorii de servicii:
Serviciul StaiAcasă Plus, prin care se oferă livrare la “uşă” şi distribuţie rapidă clienţilor care comandă alimente la temperatură ambientală, dar şi produse nealimentare, de la retailerii care încheie contracte cu Poşta Română. Dacă, la data lansării acestui serviciu (aprilie 2020), StaiAcasă Plus era disponibil doar în reşedinţele de judeţ şi în localităţile limitrofe, în limita a 20 km, în prezent acesta se prestează în toate localităţile din România, pentru colete cu o greutate maximă de 30 kg.
Tariful este negociat pe bază contractuală, iar partenerii de contract au parte de condiţii similare de prestare cu cele ale operatorilor poştali concurenţi de pe piaţa de servicii poştale (notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare într-un termen maxim de 5 zile calendaristice, monitorizarea parcursului trimiterii în sistem Track & Trace, cu posibilitatea urmăririi pe site-ul Poştei Române).
Timpii de livrare sunt: Z sau maxim Z+1 (în aceeaşi localitate şi în localităţile arondate la subunitatea cu activitate mecanizată), Z+1 (în restul localităţilor din judeţ), Z+2 sau maxim Z+3 (în restul localităţilor la nivel naţional).
Serviciul Express, pentru produsele: Prioripost (greutate maximă 20 kg), Prioripost cu valoare declarată fixă (greutate maximă 2 kg), Prioripost facturi (greutate maximă 20 kg) şi EMS (greutate maximă 30 kg).
Până în prezent, se asigura livrarea mecanizată a trimiterilor Express interne şi internaţionale pentru destinatari la domiciliul/sediul clientului în 1.460 de localităţi. Noua reţea de transport permite livrarea la sediul/domiciliul clientului în toate localităţile din România. Serviciul asigură notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare într-un termen de 7 zile lucrătoare de la sosirea în subunitate (trimiteri interne Express) şi 15 zile calendaristice (EMS), dar şi două tentative de livrare la domiciliul/sediul clientului.
Timpii de livrare pentru trimiterile Express sunt: 12 ore în aceeaşi localitate, 24 de ore între reşedinţele de judeţ şi intrajudeţean, 36 de ore între oricare alte două localităţi.
Colet poştal intern din serviciile Standard, Valoare declarată, Ramburs şi Confirmare de primire, cu serviciul suplimentar Factaj (Factaj – tarif pentru livrare la domiciliu sau la sediu a coletelor poştale interne). Noua reţea de transport permite asigurarea livrării trimiterilor de colete poştale interne cu Factaj, la domiciliu, în orice localitate din România, faţă de 101 localităţi, câte erau accesibile până în prezent.
Timpii de livrare, la nivel naţional, sunt Z+5, iar greutatea maximă a trimiterii trebuie să fie de 20 kg. Serviciul asigură notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare într-un termen de 5 zile calendaristice de la sosirea în subunitatea poştală. După acest termen, destinatarul poate ridica trimiterea într-un termen de încă 5 zile calendaristice de la sediul subunităţii poştale din raza de distribuire a destinatarului, începând cu ziua lucrătoare următoare.
EMS, colete poştale şi pachete mici extracomunitare import (pentru care s-a asigurat serviciul de Comisionariat Vamal şi clientul solicită livrare la domiciliu/sediu).
Dacă, până în prezent, se asigura livrarea mecanizată a trimiterilor la domiciliu doar pentru clienţii din Municipiul Bucureşti şi localităţile din judeţul Ilfov, acum serviciul este disponibil şi pentru destinatarii din toată ţara.
Timpii de livrare sunt definiţi în funcţie de trimitere, de la Z+2, la maxim Z+5. În acest interval nu este inclusă perioada necesară efectuării formalităţilor vamale.
Totodată, Poşta Română a introdus tariful de livrare la domiciliu a trimiterilor import supuse serviciului de comisionariat vamal: 14 lei/trimitere (TVA inclus), pentru destinatarii care solicită expres acest lucru.
„Adaptăm continuu serviciile companiei la solicitările şi nevoile clienţilor. Implementarea acestei reţele de transport constituie suportul necesar dezvoltării portofoliului de produse şi servicii al Poştei Române, parte integrantă a strategiei companiei de a creşte cota de piaţă pe segmentele expres şi coletărie. De asemenea, dorim să întărim rolul nostru pe piaţa serviciilor de e-commerce, fiind un partener de încredere pentru marii retaileri, agenţii economici şi instituţiile publice şi un distribuitor de nădejde la uşa destinatarului final”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Compartiment Comunicare