În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
UPDATE 09 FEBRUARIE 2022 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 14 Februarie 2022, va râmâne traficul închis pentru expedierea traficului poștal internațional de corespondență și de colete pentru Afganistan, Siria, Somalia, Timorul Oriental, Tuvalu şi Yemen.
UPDATE 1 IANUARIE 2022 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 1 IANUARIE 2022, va fi reluată activitatea de prezentare a trimiterilor EMS pentru Maldive, Ethiopia, Africa de Sud, Arabia Saudită, Argentina, Belarus, Chile, Columbia, Cuba, Ecuador, Filipine, Georgia, Liban, Macedonia de Nord, Pakistan, Congo, Vietnam.
Lista completă a destinaţiilor care acceptă trimiteri EMS
UPDATE 16 SEPTEMBRIE 2021 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 16 SEPTEMBRIE 2021, va fi restricţionată expedierea traficului poștal internațional de corespondență și colete neprioritare pentru Australia. În consecinţă, pentru destinaţia menţionată se vor accepta doar trimiteri poştale internaţionale prioritare (corespondenţă, colete şi EMS).
UPDATE, 23 IULIE 2021 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 1 AUGUST 2021, va fi reluată activitatea de prezentare a trimiterilor EMS pentru Algeria, Albania, Bosnia Hertegovina, Brazilia, China, Cipru, Croatia, Egipt etc.
Lista completă a destinaţiilor care acceptă trimiteri EMS
UPDATE 29 IUNIE 2021 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 5 IULIE 2021, va fi reluată expedierea traficului poștal internațional de corespondență și de colete pentru Bolivia, Cap Verde, Filipine, Gibraltar, Noua Zeelandă (inclusiv Niue, Tokelau, Insulele Cook), Peru și Uruguay.
UPDATE, 27 MAI 2021 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 1 IUNIE 2021, va fi reluată activitatea de prezentare a trimiterilor EMS pentru Canada, Danemarca, Finlanda, Irlanda, Italia(San Marino), Japonia, Norvegia, Statele Unite ale Americii şi Suedia.
Lista completă a destinaţiilor care acceptă trimiteri EMS
UPDATE, 26 MARTIE 2021 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 1 aprilie 2021, va fi reluată activitatea de prezentare a trimiterilor EMS pentru Australia, Noua Zeelandă şi Insulele Canare (Spania).
Lista completă a destinaţiilor care acceptă trimiteri EMS
UPDATE, 4 MARTIE 2021 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 15 martie 2021, va fi reluată activitatea de prezentare a trimiterilor EMS pentru următoarele destinaţii.
UPDATE, 8 IANUARIE 2021– Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 8 ianuarie 2021, a fost reluată activitatea de prezentare a trimiterilor poştale pentru destinaţiile din Marea Britanie. Astfel, începând de astăzi, sunt permise trimiterile de corespondenţă şi colete, fără trimiteri EMS.
UPDATE, 21 DECEMBRIE – Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 21 decembrie 2020, traficul poştal internaţional de corespondenţă şi coletărie a fost suspendat pentru destinaţia Marea Britanie, dar şi pentru o serie de ţări din emisfera sudică, din Oceania, cât şi din zona Amercii de Sud.
Potrivit Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 61/20.12.2020, precum şi a măsurilor internaţionale privind anularea curselor aeriene şi restrângerea condiţiilor de transport terestru şi maritim pentru ţările declarate cu risc epidemiologic ridicat se suspendă acceptarea la prezentare a trimiterilor poştale internaţionale (EMS, corespondenţă, colete) pentru destinaţia Marea Britanie şi o serie de alte ţări din emisfera sudică. Astfel, ţările pentru care Poşta Română nu acceptă trimiterile internaţionale la prezentare sunt: Bolivia, Republica Capului-Verde, Cuba, Filipine, Fiji, Gibraltar, Insulele Norfolk, Insulele Pitcairn, Insulele Solomon, Kiribati, Mali, Marea Britanie, Nauru, Noua Caledonie, Noua Zeelandă (cu insulele Niue, Tokelau şi Cook), Papua Noua Guinee, Paraguay, Peru, Polinezia Franceză, Republica Dominicană, Samoa Occidentală, Tonga, Tuvalu, Uruguay, Vanuatu şi Venezuela.
Bucureşti, 16 noiembrie 2020 – Compania Naţională Poşta Română informează că, începând cu data de 15 noiembrie 2020, traficul de corespondenţă a fost închis pe relaţia cu mai multe ţări.
Astfel, nu se va mai accepta la prezentare niciun fel de trimitere poştală (corespondenţă, colete) pentru destinaţiile: Cap-Verde, Filipine, Gibraltar, Peru, Republica Dominicană. Acestea se adaugă listei deja existente pe care se află: Bolivia, Cuba, Fiji, Kiribati, Mali, Nauru, Noua Caledonie, Noua Zeelandă, Papua Noua Guinee, Paraguay, Polinezia Franceză, Samoa Occidentală, Tonga, Tuvalu, Uruguay, Vanuatu, Venezuela şi Insulele Norfolk, Pitcairn şi Solomon.
Poşta Română asigură clienţii că, odată ce fluxul va fi restabilit, va gestiona situaţia cât mai eficient posibil, pentru ca trimiterile să ajungă cât mai repede la destinaţie.
De asemenea, precizăm că s-a reluat traficul de trimiteri EMS pe relaţia cu Austria, Bulgaria, Republica Cehă, Elveţia, Germania, Grecia, Republica Moldova, Polonia şi Ungaria.
Compartiment Comunicare