În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
BUCUREŞTI, 11 iunie 2021 - Astăzi, 11 iunie 2021, vreau să anunţ faptul că are loc tranziţia managementului executiv al Poştei Române, predând astfel ştafeta din poziţia de director general domnului Valentin Ştefan. Îi doresc, pe această cale, să aibă parte de un mandat eficient, plin de realizări, care să ducă la bun sfârşit reformele demarate în Poşta Română, asigurându-l totodată de întregul suport în perioada de tranziţie.
Această decizie vine în contextul în care am simţit nevoia unei noi provocări profesionale în zona de business şi juridică, având sentimentul că obiectivele pe care mi le-am propus la acceptarea mandatului de director general au fost îndeplinite în mare măsură.
Printre aceste obiective, pe lângă faptul că noi, ca şi companie şi echipă, ne-am confruntat cu criza generată de pandemia COVID, care a avut ramificaţii complexe, atât de natură economică, de business, cât şi socială, am reuşit în această perioadă plină de provocări să:
stabilizăm economic compania, luând toate măsurile ce s-au impus, indiferent cât de dificile au fost de luat astfel de decizii, încheind anul 2020 cu un profit de aproximativ 33 de miloane lei, luna mai a anului 2021 indicând trend-ul favorabil şi pentru această perioadă, având un profit de aproximativ 14 milioane lei la 5 luni de zile;
asigurăm o viziune programatică prin Planul de Management 2020-2024, Programul Multianual de Investiţii şi altele, ca bază de transformare a Poştei Române;
achităm toate datoriile curente faţă de Statul Român, în valoare de aproximativ 120 de milioane lei, beneficiind inclusiv de avantajele fiscale acordate tuturor operatorilor în pandemie;
contribuim cu peste 450 de milioane lei la bugetul consolidat al Statului Român;
asigurăm surse de finanţare atât de necesare implementării marilor proiecte strategice de infrastructură poştală în valoare de 200 de milioane lei;
diversificăm şi asigurăm surse de venituri pentru sustenabilitatea Poştei şi în anii ce vor urma, axându-ne, în sfârşit, pe zona serviciilor de curierat, dar şi a serviciilor financiare, repoziţionându-ne astfel faţă de parteneri importanţi din piaţa de profil (eMag, OLX, MiniPrix etc.), cărora le-am devenit colaboratori importanţi;
avem curajul de a demara proiecte şi proceduri care au stagnat peste 10 ani, precum Centrele de tranzit de la Cluj-Napoca şi Bucureşti-Nord (investiţii de peste 100 de milioane lei), achiziţia de tehnică de calcul, reînnoirea parcului auto, consultarea publică pentru digitalizarea Poştei Române în mod competitiv şi prin dezbatere publică; astfel, am pregătit şi demarat procedurile pentru construirea şi dotarea Centrului de Tranzit Bucureşti-Nord şi dotarea Centrului de Tranzit Cluj-Napoca, în cel mai transparent şi competitiv mod realizat vreodată în cadrul Poştei Române, prin acţiuni de transformare şi consultare publică atât cu piaţa, cât şi cu marii producători specifici internaţionali, asigurând un viitor cu maximă competitivitate acestor proceduri;
punem bazele unor noi programe în fază avansată, precum programul de incluziune financiară a populaţiei României în care Poşta Română, ca vehicul în urma diagnozei şi cooperării cu Grupul Băncii Mondiale, a fost propusă ca mijloc principal în această reformă structurală adresată celor 40% din populaţia adultă a României, respectiv 70% din populaţia adultă a României din mediile rural şi mic-urban, care nu beneficiază de minime servicii financiare la momentul actual şi ar putea avea garanţia includerii în viaţa normală a societăţii doar prin contribuţia şi efortul factorilor poştali şi lucrătorilor Poştei Române;
demarăm procesul de decarbonizare a activităţii Poştei Române prin programul Poşta Verde, primele 15 vehicule electrice din Bucureşti reducând deja poluarea din Capitală în perioada de funcţionare cu peste 60 de tone de noxe poluante;
îmbunătăţim unele condiţii de muncă ale angajaţilor şi clienţilor în oficii, totodată punându-se bazele profitabilităţii care să acopere treptat, prin implementarea investiţiilor, nevoile de modernizare şi creare a unor condiţii de muncă optime pentru personalul poştal;
asigurăm Comisia Europeană – DG Competition, în baza creditului de investiţii menţionat mai sus, că Poşta Română, în condiţiile Testului operatorului privat şi capitalizarea din 2018, a fost un act concurenţial al Statului Român ca acţionar principal, evitând astfel un dezastru financiar pentru companie, care ar fi riscat să aibă soarta CFR, de a fi obligată să rambuseze suma cu care a fost capitalizată compania;
poziţionăm Poşta ca o companie prietenoasă, cu o prezenţă activă în mass-media, care să răspundă oricând, oricărei solicitări în mod deschis şi cu transparenţă, fără a ne ascunde în spatele unor comunicate seci şi impersonale;
avansăm procedura de restructurare a companiei prin reducerea personalului din zona administrativă a companiei, în vederea eficientizării şi implementării unor fluxuri moderne;
finalizăm noi proceduri de lucru vechi de peste 40 de ani, care să răspundă noii realităţi a anilor 2020, precum şi a itinerariilor poştale care să scurteze timpii de distribuire şi creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor;
Implementăm politicile de:
digitalizare prin consultare largă a pieţei, cu participarea celor mai mari jucători de renume;
cercetare-inovare prin parteneriatul cu Universitatea Politehnică din Bucureşti;
mobilitate urbană, cu scopul de a avea fluxuri rapide, sigure şi eficiente din punct de vedere economic şi operaţional;
decarbonizare, axând direcţia de dezvoltare a parcului auto spre compustibili non-poluanţi, răspunzând astfel politicii Green Deal de la nivel european.
Toate aceste proiecte de reformă, care au reflectat politicile guvernamentale din ultimii 2 ani, sunt vitale pentru dezvoltarea Poştei în perioada următoare, cele mai multe dintre aceste reforme, proiecte şi politici fiind deja într-un stadiu avansat, astfel asigurându-se un viitor sigur al companiei pentru anii ce vor urma.
Mulţumesc echipei manageriale alături de care am iniţiat, conceput şi implementat toate aceste procese de transformare şi am garanţia că las în urmă, la Poşta Română, o echipă foarte competentă, care va finaliza proiectele demarate.
În mod deosebit, vreau să mulţumesc tuturor angajaţilor Poştei Române, acei oameni care sunt zi de zi pe stradă, în faţa clienţilor noştri la ghişeu, pe drumurile ţării transportând corespondenţă şi colete, sau lucrând în centrele de tranzit. Ei sunt eroii acestei companii şi vreau să le mulţumesc că au fost alături de mine şi de echipa Poştei Române.
Cu drag,
Horia GRIGORESCU