În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Bucureşti, 28 august 2021 – Angajaţii Poştei Române, câştigători ai ediţiilor judeţene a Marşului factorilor poştali, au participat, astăzi, la etapa naţională a competiţiei profesional sportive. În total, 84 de salariaţi s-au întrecut pentru titlul de “cel mai rapid poştaş”, într-un cadru inedit: Arsenal Park, cel mai mare muzeu de tehnică militară din ţară, situat în Orăștie, județul Hunedoara
Ajunsă la cea de-a 41-a ediţie, competiţia de tradiţie a operatorului naţional de servicii poştale a aliniat la start 84 de poştaşi din toată ţara, din care 42 de femei, ce au mărşăluit pe distanţa de 3.000 m şi 42 de bărbaţi, ce au avut de parcurs un traseu de 7.000 m.
Factorii poștali și-au demonstrat competențele sportive pe un traseu inedit în istoria competiției, printre 150 de exponate militare aflate pe aleile complexului: tunuri, TAB-uri, transportoare șenilate, dispozitive antirachetă, tunuri antiaeriene și lansatoare de rachete.
Au fost premiați cei mai rapizi poștași, însă s-au acordat și premii speciale, pentru cel mai vârstnic participant, cel mai tânăr și cel mai tehnic, atât la categoria femei, cât și bărbați.
Pe perioada de defășurare a competiției, concurenții au fost susținuți de colegi din sucursalele județene și din administrația centrală, lideri ai Sindicatului Lucrătorilor Poștali din România , dar și de invitați speciali din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Muncii și Protecției Sociale și autorități locale.
„Mă bucur că, după un an în care importanța protejării sănătății noastre a prevalat în fața organizării competițiilor sportive, anul acesta participăm, împreună, la un eveniment drag și așteptat de comunitatea poștașilor români, dar și de mulți dintre partenerii și clienți noștri. Marșul factorilor poștali, dincolo de complexitatea și dificultățile pe care le ridică, este momentul în care cei mai iuți colegi ai noștri se întrec în rezistență și perseverență, este încă un moment în care ne bucurăm să fim împreună, ne bucurăm de revederea unor prieteni dragi, de realizările noastre. Îi felicit pe toți participanții la acest Marș, care au trecut prin fazele județene, aducând, astăzi, aici, pe cei mai rapizi poștași”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Companiei Naționale Poșta Română.
“Aș vrea să adaug, cu această ocazie, că ne propunem ca Poșta Română să-și atingă potențialul imens pe care îl are, prin adoptarea unor modele confirmate, la nivel mondial, și adaptarea lor la realitățile și nevoile românești. În acest sens, am demarat discuții cu misiunile diplomatice ale Elveției, Germaniei, Statelor Unite ale Americii și Estoniei, relații pe care le dezvoltăm. Astfel, o companie de dimensiunea și cu vechimea Poștei Române se va alinia la standarde internaționale de servicii poștale”, a adăugat Valentin Ștefan.
Organizarea evenimentului a fost posibilă cu sprijinul sponsorilor și partenerilor: MAN - MHS Truck & Bus Group, Catena, ria Money Transfer, RO Systec Group, Logystec, Zipper, iNFORM, Fiterman Pharma, Western Union, Vodafone, eMAG, Edenred, DHS Fitness, EximBank, VISA, Smart Service Solutions, Avon, Tarsago, Bakker.com, Auchan, boboMODA, Loteria Română.
Marşul factorilor poştali a debutat în anul 1977, la Bucureşti şi, an de an, aliniază la start, la fazele județene și natională, câteva mii de angajaţi ai Poştei Române.