În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Secolul al XVI-lea versus Secolul XXI: Reconstituire-omagiu pentru unul dintre serviciile cele mai respectate și protejate - Serviciul Poștal - prin prezentarea evenimentului „După 500 de ani. Răspunsul lui Johannes Benkner către Neacșu din Câmpulung”.
La celebrarea a 500 de ani de la cel mai vechi document păstrat scris în Limba Română, „Scrisoarea lui Neacșu din Câmpulung”, vom reface simbolic traseul serviciilor poștale dintre Transilvania și Țara Românească, cu accent special pe legăturile istorice dintre Brașov și Câmpulung.
Un eveniment cu dublă însemnătate din punct de vedere istoric și un important punct de plecare în refacerea celor două legături între Brașov și Câmpulung, ancorate în timp: traseul comercial și traseul informațional.
Astfel, în dimineața zilei de marți, 21 Septembrie 2021, trei autoturisme marca ARO vor înlocui vechii „călărași” pornind, la orele 10.00, din fața Oficiului Poștal Nr. 1 din Brașov, pentru a transporta o corespondență simbolică ce va avea ca destinatar Primăria Municipiului Câmpulung.
Cum ar fi sunat răspunsul judelui Brașovului dacă acesta ar fi existat?
La proiect participă doi parteneri marcanți din punct de vedere științific și cultural, Serviciul Județean al Arhivelor Naționale Brașov și Facultatea de Litere a Universității Transilvania din Brașov, care au conceput o scrisoare ficțională, ca răspuns al lui Johannes Benkner către Neacșu din Câmpulung.
Nu știm dacă judele Brașovului i-ar fi răspuns boierului Neacșu de la Câmpulung sau dacă i-a răspuns și scrisoarea s-a pierdut, dar cu siguranță ne putem imagina.
Totodată, Johannes Benkner nu ar fi primit scrisoarea lui Neacșu și nici acest răspuns fictiv nu ar fi fost posibil dacă nu ar fi existat serviciul de poștă.
Cu cai sau cu automobile, corespondență între Brașov și Câmpulung a existat și încă există, așa cum au existat și relații comerciale. În pagini de istorie locală mai recentă a intrat și faptul că la Câmpulung se fabricau celebrele autoturisme de teren marca ARO, multe funcționând cu motoare fabricate la Brașov.
Tocmai de aceea liantul între Câmpulung și Brașov este și ARO, motiv pentru care „Scrisoarea lui Benkner din Brașov” va străbate DN 73 într-un convoi de autoturisme produse la Câmpulung.
Caravana ARO va opri la fiecare oficiu poștal din localitățile de pe drumul ce leagă Brașovul de Câmpulung pentru a fi lăsate, în mod simbolic, misive și cărți poștale.
Partenerii evenimentului: Muzeul „Casa Mureșenilor” Brașov, Muzeul Municipal Câmpulung Muscel, Muzeul Automobilului Românesc, Serviciul Județean al Arhivelor Naționale Brașov, Facultatea de Litere a Universității Transilvania din Brașov și Poșta Română.
Un proiect organizat în cadrul Programului "Câmpulung – Capitala scrisului românesc" finanțat de Guvernul României și Primăria Municipiului Câmpulung.
relatiipublice.muzeu@gmail.com; casa.muresenilor@gmail.com