În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 24 ianuarie 2023 – În legătură cu articolul “Deputatul Laurențiu Viorel Gîdei face un apel pentru salvarea Poștei Române”, Compania Națională Poșta Română face următoarele precizări, pe care vă solicităm să le publicați.
Considerăm tendențioasă și neadevărată afirmația domnului deputat Laurențiu Gâdei, potrivit căreia Poșta Română nu este pregătită să “implementeze” ajutoarele Guvernului pentru plata energiei. Astfel reamintim că, printre multe altele, Poșta deține cea mai dezvoltată infrastructură de pe întreg teritoriul României, unul dintre cele mai moderne și performante echipamente de imprimare și împlicuire din România, o rețea de peste 5600 puncte de acces, printre care și oficii și ghișee la care beneficiarii cardurilor de energie pot folosi aceste carduri, precum și 2.000 de terminale mobile prin care poștașii pot încasa facturile la cetățeni acasă.
Vă mai amintim că, întocmai pentru a spori calitatea serviciilor, Compania achiziționează, din fonduri proprii, încă 7.000 de terminale mobile care vor oferi opțiunea de a utiliza cardul de energie chiar de la domiciliul beneficiarilor. În procesul de achiziționare a acestor echipamente, managementul a demonstrat o abordare transparentă și de maxim profesionalism și integritate. Dotarea cu terminale mobile face parte inclusiv din Memorandumul privind modernizarea Poștei prin digitalizare, automatizare și robotizare, aprobat de Guvern în luna aprilie a anului 2022. Același Momorandum mai prevede și reforma administrației centrale pe care, total nefundamentat, ați ales să o numiți “experiment”.
În privința noilor manageri interimari la care faceți referire, selecția acestora s-a realizat după o amplă analiză a rezultatelor, implicării și profesionalismului tuturor acestor persoane. Toți acești profesioniști au demonstrat, în ultimul an și jumătate, seriozitate și deschidere către noua paradigmă pe care CNPR trebuie să o adopte, pentru a deveni o companie modernă și competitivă în noile repere economice.
Mai precizăm că managementul actual a susținut încă de la începutul mandatului îmbunătățirea condițiilor de muncă și creșterea veniturilor salariaților. Acest fapt este dovedit prin atragerea de noi venituri în Companie care s-au reflectat în veniturile salariaților: dublarea tichetelor de masă, acordarea primelor pentru toți salariații și copiii acestora, acordarea bonusurilor de până la 6.000 lei / lună / angajat și, treptat, creșterea salariul mediu cu aproximativ 30%.
De asemenea, în anul 2022 au fost realizate investiții similare celor din ultimii 10 ani, cumulate: mașini, biciclete, calculatoare, laptopuri și alte echipamente și sisteme. Toate acestea sunt lucruri cunoscute și apreciate de salariați, în ciuda încercărilor de denigrare a imaginii și actualului management al Companiei Naționale Poșta Română.
Referitor la dotarea poștașilor cu biciclete, vă avertizăm că și aici vă aflați într-o gravă eroare. Prin negocierea noului contract colectiv de muncă, managementul a introdus multiple sisteme de bonusare a salariaților, în concordanță cu bunele practici din industrie, printre care și venituri suplimentare pentru utilizarea bicicletelor. În niciun caz acest lucru nu le va “scădea salariile”, după cum afirmați.
De asemenea, noile denumiri de posturi precum “manager unitate poștală” nu presupun, după cum fals ați interpretat, că posturile actuale de diriginți vor dispărea. Dimpotrivă, acest lucru le oferă salariaților opțiunea de a se transfera pe un nou post atractiv, modern, relevant anului 2023 și industriei în care activează.
Referitor la posturile de consilier, precizăm că organigrama administrației centrale din Poșta Română include 7 posturi de consilier, dintre care doar 3 au fost ocupate pe parcursul mandatului actualului director general. Mai mult, în noua organigramă nu se regăsește structura de consilieri. În ceea ce privește apartenența la un partid politic, aceasta nu ar trebui să fie un criteriu luat în considerare în procesele de selecție a unei echipe, nici pentru respingere, nici pentru admitere. Ar însemna o încălcare gravă a drepturilor și libertăților cetățenești și a Constituției României, care prevede la articolul 40 (1) că cetățenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, patronate și în alte forme de asociere.
În lumina aspectelor de mai sus, considerăm defăimătoare afirmațiile din articolul menționat, și vă solicităm să reconsiderați declarațiile legate de Poșta Română. În această formă, din păcate, rămân o serie de acuzații grave, menite să inducă în eroare publicul larg.
Din nou, solicităm publicației “Știri pe surse“ să respecte codul deontologic al jurnalistului și să renunțe la tonul personal și tendențios atunci când publică articole referitoare la Poșta Română.
Compartiment Comunicare