În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 27 iunie 2024: Compania Națională ”Poșta Română” și Banca Națională a României sunt parteneri în derularea unor proiecte de îmbunătățire a educației financiare a angajaților Poștei Române, ca parte a strategiei companiei centrată pe client, în care investiția în perfecționarea resursei umane ocupă un loc important.
” Obiectivul final al acestui parteneriat este ca angajații noștri, din toată România, să devină viitorii experți în domeniul incluziunii financiare și, la rândul lor, să fie promotorii unui proces constant de învățare a celor defavorizați. Suntem în continuare cei care ajung în cele mai îndepărtate colțuri ale țării, oferind serviciile noastre fără excepție”, a declarat Valentin Ștefan, director general al Companiei Naționale ”Poșta Română”.
Prima sesiune de instruire în domeniul serviciilor financiar-bancare, a avut loc la Sibiu. Astfel, salariați ai Poștei Române, personal TESA, diriginți, casieri și numărători de bani, au urmat cursurile susținute de reprezentanți ai BNR care au expus o serie de informații referitoare la rolul și obiectivele BNR, despre influențele inflației în economie și puterea de cumpărare, despre rețeaua bancară, istoria banilor și instrumente financiare specifice.
Depistarea bancnotelor false și a noilor modalități de fraudă, metode de prevenire a acestora, dar și metode noi de procesare a sumelor de bani au fost printre temele care au suscitat cel mai mare interes, având în vedere natura atribuțiilor participanților la sesiunea de instruire susținută de reprezentanții BNR.
Participanții au avut ocazia să învețe cum să identifice cu precizie și rapiditate banii falși, prin discuții interactive și prezentări video. În plus, au fost prezentate echipamente și instrumente specializate pentru a facilita procesul de depistare și autentificare a bancnotelor.
Angajații au fost informați despre diversele modalități prin care pot fi păcăliți în contextul gestionării sumelor de bani, precum și despre măsurile preventive pe care le pot lua pentru a evita situațiile de fraudă. Aceste informații contribuie nu doar la protejarea Poștei Române, ci și la asigurarea integrității financiare a clienților săi.
De asemenea, participanților li s-a vorbit despre importanța protejării informațiilor confidențiale. În era digitală, securitatea datelor este vitală, iar angajații Poștei Române au primit informații esențiale despre metodele și tehnicile de protecție a informațiilor, în vederea evitării breach-urilor și a utilizării frauduloase a datelor confidențiale.
În final, sesiunea de instruire a abordat tehnicile și metodele prin care banii pot fi procesați mai eficient, punând accent pe managementul optim al numerarului și reducerea erorilor în procesul de numărare și înregistrare a acestuia. Utilizarea echipamentelor moderne și a softurilor specializate au fost prezentate ca soluții clare pentru îmbunătățirea eficienței și augmentarea securității procedurilor de manipulare a banilor.
Parteneriatul încheiat între Poșta Română și BNR reprezintă un pas important în îmbunătățirea nivelului de educație financiară a angajaților, contribuind astfel la sporirea calității serviciilor furnizate clienților. Nu doar casierii și numărătorii de bani vor beneficia de pe urma acestui parteneriat, ci și întreaga organizație, care va fi în măsură să opereze cu o mai mare eficiență și siguranță în activitățile financiare.
Comunicare și Relații Publice