În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 1 octombrie 2024: Cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice, Compania Națională ”Poșta Română” își reafirmă angajamentul de a continua să-i susțină pe seniorii României, recunoscând rolul esențial pe care aceștia îl joacă în comunitate.
Multe dintre poveștile de viață pe care le întâlnim la ghișeele noastre sau în timpul livrărilor la domiciliu sunt o mărturie a experienței lor de viață. Suntem mândri că avem ocazia să fim aproape de ei și pe lângă asigurarea serviciilor poștale, precum distribuirea drepturilor bănești și sociale care li se cuvin, facturi, scrisori ori alte trimiteri poștale, le oferim sprijinul moral de care au nevoie, atunci când se simt singuri.
De multe ori, poștașul este, poate, singurul om care deschide ușa constant unui senior, îl poate ajuta cu mici cumpărături, o pâine ori poate medicamentele salvatoare. Pentru unele persoane, poștașul nu este doar un mesager cu vești de departe, ci devine confidentul și prietenul căruia i se povestesc și bunele și relele, ajutându-i, astfel să se simtă conectați cu lumea și neuitați de cei din jur.
Datorită acestei legături strânse a Poștei Române cu toți membrii comunității, înțelegem importanța unei atitudini calde și respectuoase față de vârstnici, iar grija pentru aceștia este una dintre valorile noastre de bază. Ne dorim ca, în fiecare interacțiune, fie ea directă sau prin serviciile noastre poștale și de curierat, să oferim nu doar calitate, ci și un sentiment de siguranță și sprijin.
” Cu o istorie de 162 de ani, Poșta Română rămâne singura companie de curierat și servicii poștale din România, care ajunge în toate colțurile țării, dovedind întotdeauna profesionalism și punând mai presus de orice grija față de clienții noștri, în special față de seniori. Fie că a fost vorba despre livrarea cardurilor de energie, distribuirea pensiilor înainte de Sărbătorile de Paște sau distribuirea deciziilor de recalculare, s-a reușit totul printr-o mobilizare exemplară a salariaților din Poșta Română. Poștașul a rămas, în special în micile comunități, singura conexiune cu exteriorul și accesul la informație. Suntem dedicați permanent să oferim seniorilor tot sprijinul de care au nevoie, atât prin servicii poștale accesibile, cât și prin simpla interacțiune, atât de vitală în unele cazuri”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale ”Poșta Română”.
În spiritul acestei misiuni, Poșta Română a implementat o serie de inițiative destinate seniorilor. De exemplu, deși parte a strategiei de digitalizare și modernizare, achiziția celor 9.000 de PDA și dispozitive mobile care au ajuns, deja la poștașii noștri, le vor oferi seniorilor posibilitatea de a-și plăti facturile și alte taxe datorate statului direct la curierul poștal, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la oficiul poștal, economisind timp și efort.
De asemenea, Poșta Română, în plin avânt al digitalizării, a răspuns, de curând, invitației lansată de PostEurope și s-a alăturat campaniei Keep Me Posted EU derulată la nivel european, în cooperare cu Cepi, Intergraf și FEPE, care aduce în prim plan alegerea consumatorilor, în marea lor majoritate seniori mai puțin familiarizați cu comunicarea online, în ceea ce privește modul în care sunt conectați cu lumea înconjurătoare, fără a fi îngrădiți în vreun fel. De altfel, unul dintre angajamentele Poștei Române este ”de a nu lăsa pe nimeni în urmă” și de a asigura conectarea cu lumea înconjurătoare prin metode clasice, tradiționale, atât timp cât va fi nevoie.
Poșta Română va continua să fie alături de dumneavoastră, oferindu-vă sprijinul și respectul nostru necondiționat, așa cum ne-ați onorat și dumneavoastră cu încrederea acordată de-a lungul timpului.
Comunicare și Relații Publice