În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
Industria poştală europeană a suferit schimbări substanţiale, în ultimele două decenii, odată cu scăderea volumului de corespondenţă scrisă şi creşterea livrărilor de colete datorată dezvoltării comerţului electronic. Operatorii poştali sunt conştienţi de impactul pe care tehnologiile, în continuă evoluţie, şi noile inovaţii le au asupra organizaţiilor şi afacerilor lor. Trecerea la transportul ecologic, la maşinile de sortare de ultimă generaţie, la aplicaţiile mobile poştale, poate ajuta operatorii poştali să îşi optimizeze calitatea operaţională şi să contribuie la o mai bună acoperire a nevoilor clienţilor.
În acest an, Poşta Română, operatorul naţional poştal pentru România, găzduieşte Adunarea Plenară PostEurop, la Bucureşti. Evenimentul reuneşte peste 52 de operatori poştali europeni, directori executivi şi demnitari ai Uniunii Poştale Universale (UPU). Fiind unul dintre cei 26 de membri fondatori ai PostEurop, Poşta Română a participat activ, de la începutul evoluţiei şi creşterii industriei la nivel internaţional, atât în UPU, cât şi la PostEurop. Poşta Română a evoluat, de-a lungul anilor, în cadrul oferit de PostEurop şi UPU, care este extrem de complex şi valoros. Mai mult, Poşta Română este la al doilea mandat ca membru în Consiliul de Administraţie al PostEurop. Datorită remarcabilei sale contribuţii şi a devotamentului arătat, în acest an, Poşta Română are onoarea de a găzdui Adunarea Plenară PostEurop din 2017. Evenimentul are loc între 27 şi 29 septembrie 2017 şi reuneşte 150 de reprezentanţi ai administraţiilor poştale europene.
"Rolul activ al Poştei Române, în Consiliul de Administraţie PostEurop, contribuie la formarea strategiei şi direcţiei acestei asociaţii, fiind foarte apreciat de membrii noştri. Am fost încântaţi de faptul că Poşta Română s-a oferit să găzduiască, în acest an, Adunarea Plenară şi Forumul de Afaceri PostEurop, întrucât acest lucru ne readuce în Bucureşti. Adunarea plenară a PostEurop vine într-un moment crucial pentru industria poştală, când tehnologia modernă domină cea mai mare parte a pieţelor noastre tradiţionale. Operatorii de servicii poştale continuă să inoveze industria prin diversificarea produselor lor pentru a se potrivi noilor cerinţe ale mediului de afaceri", a declarat Jean-Paul Forceville, preşedintele Consiliului de Administraţie PostEurop.
De-a lungul activităţii sale internaţionale, Poşta Română îşi propune să intensifice cooperarea cu alţi operatori poştali europeni şi să stimuleze schimbul de know-how pentru a răspunde la unele dintre provocările cu care se confruntă sectorul poştal, prin soluţii inovatoare adecvate nevoilor clienţilor. Mai mult, la iniţiativa Poştei Române, a fost creat un Grup Strategic al Operatorilor Poştali din Europa de Sud-Est. Obiectivele sale principale sunt furnizarea de sprijin în accesarea fondurilor europene disponibile şi promovarea intereselor regionale în cadrul organizaţiilor internaţionale.
Prezent la eveniment, Directorul General al UPU, Bishar A. Hussein, a declarat: "Începând cu 2004, România a fost reprezentată atât în Consiliul de Administraţie al UPU, cât şi în Consiliul Operaţional Poştal şi a avut o contribuţie excelentă la activitatea strategică a Uniunii, lucrând în deplină concordanţă cu alte state membre pentru dezvoltarea constantă a economiei digitale internaţionale şi a reglementărilor poştale. Voi profita de faptul că, anul acesta, Adunarea Plenară PostEurop este găzduită de România, pentru a mulţumi Guvernului şi Poştei Române pentru sprijinul oferit în toate lucrările şi pentru eforturile depuse. Subiectele discuţiilor au fost selectate cu multă grijă, întrucât considerăm că Poşta este o industrie puternică, având milioane de angajaţi, care pot contribui foarte mult la dezvoltarea economică a naţiunilor", a precizat Bishar A.Hussein, ales, anul trecut, pentru un al doilea mandat la conducerea Biroului Internaţional al Uniunii Poştale Universale.
Rareş Stanciu, CEO Poşta Română: "Aş dori să mulţumesc ţărilor membre şi tuturor participanţilor prezenţi aici pentru sprijinul lor de a face din acest eveniment un succes. Găzduirea Adunării Plenare PostEurop, în 2017, de către Poşta Română este o mare onoare. Este pentru a treia oară când Poşta Română are această responsabilitate şi sper că acest eveniment va juca un rol-cheie în consolidarea rolului global al industriei poştale. Sunt încrezător că întâlnirea cu alţi membri ai PostEurop va facilita posibilităţile de parteneriate regionale multilaterale, prin implicarea strategică, şi va ajuta Poşta Română să-şi valorifice relaţiile existente. În acest moment, strategia Poştei Române se integrează în evoluţia europeană a industriei poştale".
Despre PostEurop
PostEurop este asociaţia care reprezintă operatorii poştali publici europeni. Se angajează să sprijine şi să dezvolte o piaţă poştală europeană durabilă şi competitivă accesibilă tuturor clienţilor şi asigurând un serviciu universal modern şi accesibil. Membrii PostEurop reprezintă 2 milioane de angajaţi în întreaga Europă şi deservesc până la 800 de milioane de clienţi zilnic, prin peste 175.000 de ghişee.
Pentru mai multe informaţii, vă rugăm sa accesaţi:
https://www.facebook.com/posteurop
Despre UPU
Uniunea Poştală Universală (UPU) a fost creată în 1874 şi este o organizaţie interguvernamentală care stabileşte regulile şi standardele care permit celor 192 de ţări membre să facă schimb de corespondenţă şi colete internaţionale. UPU reprezintă forumul principal pentru cooperarea dintre guverne, operatori poştali şi alte părţi interesate din sectorul poştal din întreaga lume. Entitatea este responsabilă pentru menţinerea unei reţele universale care oferă produse moderne şi servicii de calitate pentru consumatori. În plus, UPU este agenţia specializată pentru servicii poştale a Naţiunilor Unite.