În conformitate cu prevederile Regulamentului General de Protecţie a Datelor (UE) nr. 679/ 2016 – RGPD sau Regulamentul, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, CN POŞTA ROMÂNĂ SA - CNPR prelucrează date cu caracter personal în scopuri legitime, cu respectarea principiilor menţionate în continuare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu responsabilitate prin mijloace mixte (manuale şi automate), cu respectarea cerinţelor legale şi în condiţii care să asigure securitatea, confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea, transparenţa şi respectarea drepturilor persoanelor vizate.
1. Principii ale prelucrării datelor cu caracter personal
Notificarea: CNPR în calitate de operator de date cu caracter personal este notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal fiind înregistrat cu nr. 8077 din 10.01.2008;
Legalitatea: Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credinţă, în temeiul şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, inclusiv conform prevederilor Regulamentului;
Scopul şi limitarea determinată de scop: Orice prelucrare de date cu caracter personal se face în scopuri bine determinate, explicite şi legitime, adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul în care sunt colectate şi ulterior prelucrate;
Confidenţialitatea: Persoanele care prelucrează, în numele CNPR, date cu caracter personal au prevăzut în contractul individual de muncă şi în “fişa postului” o clauză explicită de confidenţialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Consimţământul persoanei vizate: În anumite situaţii, cu excepţia prelucrărilor care vizează date din categoriile strict menţionate în Regulament, prelucrarea poate fi efectuată numai dacă persoana vizată şi-a dat consimtământul în mod expres şi neechivoc pentru acea prelucrare; în celelalte situaţii CNPR va efectua prelucrarea, deasemenea, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei în vigoare;
Informarea: Persoanele vizate sunt informate în mod explicit, prin mijloace online şi offline, cu privire la faptul că li se vor prelucra date cu caracter personal în scopul realizării serviciilor CNPR;
Protejarea persoanelor vizate: Persoanele vizate au garantat dreptul de informare şi de acces la datele care sunt prelucrate, dreptul de rectificare, dreptul de restricţionare şi dreptul de ştergere a datelor, dreptul de portabilitate a datelor şi dreptul de a nu fi supuse unei decizii individuale de prelucrare a datelor personale. Totodată, persoana vizată are dreptul de a se adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanţei de judecată pentru apărarea oricăror drepturi ocrotite de lege, care le-au fost încălcate; Protejarea minorilor: Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziţiona în nume propriu produse sau servicii şi solicita, respectiv primi comunicări de la CNPR cu acordul reprezentantului legal, conform legii.Orice prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condiţiile legii.
Transferul de date: CNPR nu transferă date cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege;
Crearea de profil: CNPR nu creează profiluri ale utilizatorilor de servicii poştale. În cazul studiilor de marketing dezvoltate de CNPR, este solicitat acordul neechivoc al persoanelor vizate.
Exactitatea: CNPR are nevoie de sprijinul clienţilor săi în furnizarea datelor pentru realizarea serviciilor poştale, însă exactitatea acestor date depinde de calitatea informaţiilor livrate de persoanele vizate şi/ sau de partenerii contractuali;
Identificarea: Pentru soluţionarea solicitărilor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal adresate CNPR persoana vizată trebuie să facă dovada efectuării serviciului poştal;
Stocarea: CNPR stochează datele cu caracter personal pentru perioada necesară realizării scopurilor pentru care au fost colectate, respectiv pentru conformarea la prevederile legale în vigoare
Securitatea: CNPR utilizează metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici aplicate salariaţilor şi proceduri de lucru, inclusiv de control, evaluare şi audit, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate conform prevederior legale în vigoare.
2. Politica prelucrării datelor cu caracter personal
În conformitate cu principiile Regulamentului şi a legislaţiei în vigoare, CNPR are obligaţia de a prelucra cu responsabilitate datele personale care îi sunt furnizate.
3. Drepturile persoanei vizate
4. Responsabilul cu protecţia datelor
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR a numit responsabilul cu protecţia datelor la nivelul organizaţiei şi oferă mai multe posibilităţi de comunicare şi informare referitoare la Regulament, respectiv: email: protectia.datelor@posta-romana.ro, web: www.posta-romana.ro, call center: 021/ 9393.
5. Securitatea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Regulamentului, CNPR depune eforturi constante, pe deoparte, pentru asigurarea unui nivel de securitate corespunzător şi reducerea/ eliminarea riscurilor care pot afecta datele cu caracter personal prelucrate şi, pe de altă parte, pentru menţinerea capacităţii de a asigura confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea şi rezistenţa continue ale sistemelor şi serviciilor de prelucrare.
6. Gestionarea riscurilor
În ceea ce priveşte riscurile, CNPR ţine seama în special de riscurile prezentate de prelucrarea datelor, generate în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau de accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod.
7. Încălcarea securităţii datelor
Încălcarea securităţii datelor va fi comunicată de CNPR în termenele stabilite de Regulament, fără întârzieri nejustificate, tuturor părţilor implicate aşa cum sunt acestea indicate de Regulament. Pentru mai multe detalii şi informaţii orice persoană interesată se poate adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, contact: Adresa: Bdul. Gral. Gh. Magheru nr. 28-30, sector 1, Bucureşti; Web: www.dataprotection.ro.
Politica de securitate pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal se aplică tuturor salariaţilor CNPR, precum şi tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale CN POŞTA ROMÂNĂ SA.
Data: 07.05.2018
Atenție! Poșta Română nu solicită clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare.
București, 9 octombrie 2024: Compania Națională ,,Poșta Română” a organizat, astăzi, evenimente maraton pentru a marca ziua care rămâne simbolică pentru munca de poștaș: Ziua Mondială a Poștei. 10 ore au fost dedicate rolului poștașului și relevanței plicului poștal în contextul digitalizării și provocărilor asociate serviciilor electronice.
Evenimentul a inclus o Conferința națională „Viitorul plicului în era digitală - Relevanța și importanța comunicării tradiționale într-o lume tehnologizată” , Treasure Hunt - „Fii poștaș pentru o zi”, cât și vizite la Muzeul Recordurilor Românești și Fabrica de Timbre, oferind celor mici o experiență interactivă în universul poștal și al timbrelor.
Conferința a subliniat rolul esențial al serviciilor poștale într-un peisaj digital aflat în rapidă schimbare, precum și angajamentul Poștei Române, de a nu lăsa pe nimeni în urmă și de a asigura acces total la informații tuturor cetățenilor, indiferent de calea pe care aceștia aleg să le primească: în mod tradițional, prin intermediul hârtiei ori electronic, pe cale digitală. De asemenea, au fost menționate cele mai importante investiții realizate la Poșta Română în ultimii trei ani în tehnologie și digitalizare care ne permit să asigurăm populației servicii de cea mai bună calitate.
,,Poșta Română va continua să joace un rol important în conectarea persoanelor care nu au acces la tehnologie, oferind soluții pentru comunitățile marginalizate, seniorii sau cei care preferă metodele tradiționale de comunicare. Astăzi, de Ziua Mondială a Poștei, reiterez unul dintre angajamentele pe care le avem, fiind singura companie de curierat și servicii poștale din România care ajunge în toate colțurile țării: Nu lăsăm pe nimeni în urmă, indiferent de context și trenduri!” , a menționat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
În paralel cu desfășurarea conferinței "Viitorul plicului în era digitală - Relevanța și importanța comunicării tradiționale într-o lume tehnologizată”, 16 copii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani au experimentat pentru câteva ore ce înseamnă să fii poștaș participând la evenimentul "Fii poștaș pentru o zi". Copiii au primit un "kit de poștaș" și au avut de parcurs un traseu de aproximativ 5 km în Centrul Istoric al Bucureștiului, trecând prin locații istorice și de interes cultural, în care au avut de îndeplinit câte o sarcină specifică activității de poștaș, cum ar fi livrarea de " scrisori de recunoștință", descifrarea codurilor poștale, identificarea coletelor sau distribuirea corespondenței.
La final, cei mai pricepuți "poștași" au fost premiați, cea mai valoroasă recunoaștere fiind aceea a înțelegerii rolului poștașului în viața oamenilor și a statutului de liant între acestia și instituțiile statului și societate.
În cadrul conferinței au participat reprezentanți ai Poștei Române, membri ai Guvernului României, președintele Casei Naționale de Pensii Publice, reprezentanți ai mediului de afaceri din domeniu: Zipper Romania, Easy Print Services, Inform Lykos, Qadient, Canon. De asemenea, au dorit să ne transmită un mesaj de susținere domnul Botond Szebeny, secretarul general PostEurop, cât și împătimiți ai filateliei, respectiv domnul Mihnea Răducu, ambasador Postcrossing România.
Elemente de background:
Tema conferinței a fost inspirată de campania Keep Me Posted EU, derulată la nivel european, de PostEurop în cooperare cu Cepi, Intergraf și FEPE și în care Poșta Română s-a implicat prin structura de Responsabilitate Socială creată tocmai cu scopul de consolidare a implicării companiei în viața comunității din care face parte.
Keep Me Posted EU se adresează acelor membri ai comunităților care din diverse motive (seniori, cu dizabilități, sunt lipsiți de acces facil la mediul digital ori pur și simplu conservatori tradiționali) nu pot sau nu vor să utilizeze comunicarea digitală.
Comunicare și Relații Publice