Comunicate de presa > Poșta Română: 162 de ani de tradiție și inovație în servicii poștale pentru întreaga țară

București, 9 octombrie 2024:  Compania Națională ,,Poșta Română” a organizat, astăzi, evenimente maraton pentru a marca ziua care rămâne simbolică pentru munca de poștaș: Ziua Mondială a Poștei. 10 ore au fost dedicate rolului poștașului și relevanței plicului poștal în contextul digitalizării și provocărilor asociate serviciilor electronice.

Evenimentul a inclus o Conferința națională „Viitorul plicului în era digitală - Relevanța și importanța comunicării tradiționale într-o lume tehnologizată” , Treasure Hunt - „Fii poștaș pentru o zi”, cât și vizite la Muzeul Recordurilor Românești și Fabrica de Timbre, oferind celor mici o experiență interactivă în universul poștal și al timbrelor.

Conferința a subliniat rolul esențial al serviciilor poștale într-un peisaj digital aflat în rapidă schimbare, precum și angajamentul Poștei Române, de a nu lăsa pe nimeni în urmă și de a asigura acces total la informații tuturor cetățenilor, indiferent de calea pe care aceștia aleg să le primească: în mod tradițional, prin intermediul hârtiei ori electronic, pe cale digitală. De asemenea, au fost menționate cele mai importante investiții realizate la  Poșta Română în ultimii trei ani în tehnologie și digitalizare care ne permit să asigurăm populației servicii de cea mai bună calitate.

    ,,Poșta Română va continua să joace un rol important în conectarea persoanelor care nu au acces la tehnologie, oferind soluții pentru comunitățile marginalizate, seniorii sau cei care preferă metodele tradiționale de comunicare. Astăzi, de Ziua Mondială a Poștei, reiterez unul dintre angajamentele pe care le avem, fiind singura companie de curierat și servicii poștale din România care ajunge în toate colțurile țării: Nu lăsăm pe nimeni în urmă, indiferent de context și trenduri!” , a menționat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.

În paralel cu desfășurarea conferinței "Viitorul plicului în era digitală - Relevanța și importanța comunicării tradiționale într-o lume tehnologizată”, 16 copii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani au experimentat pentru câteva ore ce înseamnă să fii poștaș participând la evenimentul "Fii poștaș pentru o zi". Copiii au primit un "kit de poștaș" și au avut de parcurs un traseu de aproximativ 5 km în Centrul Istoric al Bucureștiului, trecând prin locații istorice și de interes cultural, în care au avut de îndeplinit câte o sarcină specifică activității de poștaș, cum ar fi livrarea de " scrisori de recunoștință", descifrarea codurilor poștale, identificarea coletelor sau distribuirea corespondenței.

La final, cei mai pricepuți "poștași" au fost premiați, cea mai valoroasă recunoaștere fiind aceea a înțelegerii rolului poștașului în viața oamenilor și a statutului de liant între acestia și instituțiile statului și societate.

În cadrul conferinței au participat reprezentanți ai Poștei Române, membri ai Guvernului României,  președintele Casei Naționale de Pensii Publice,  reprezentanți ai mediului de afaceri din domeniu: Zipper Romania, Easy Print Services, Inform Lykos, Qadient, Canon. De asemenea, au dorit să ne transmită un mesaj de susținere domnul Botond Szebeny, secretarul general PostEurop, cât și împătimiți ai filateliei, respectiv domnul Mihnea Răducu, ambasador Postcrossing România.

Elemente de background:

Tema conferinței a fost inspirată de campania Keep Me Posted EU, derulată la nivel european, de PostEurop în cooperare cu Cepi, Intergraf și FEPE și în care Poșta Română s-a implicat prin structura de Responsabilitate Socială creată tocmai cu scopul de consolidare a implicării companiei în viața comunității din care face parte.

Keep Me Posted EU se adresează acelor membri ai comunităților care din diverse motive (seniori, cu dizabilități, sunt lipsiți de acces facil la mediul digital ori pur și simplu conservatori tradiționali) nu pot sau nu vor să utilizeze comunicarea digitală.

 

Comunicare și Relații Publice

Essential SSL